Aktualności

05.05.2017

„Polimery przyjazne człowiekowi i potrzebne ludziom”

Nie ma cywilizowanego świata bez produktów z tworzyw sztucznych! Negatywny wydźwięk tej nazwy i skojarzenia przysłaniają fakt, że polimery są potrzebne i przyjazne ludziom i środowisku. Targi PLASTPOL włączają się do akcji edukacyjnej

 „Polimery przyjazne człowiekowi i potrzebne ludziom”

Fatalny „publiczny wizerunek” tworzywa sztuczne zawdzięczają między innymi stereotypom, że nic co sztuczne nie może być wartościowe, oraz, że przemysł tworzyw to kontra dla natury, niosąca ze sobą zanieczyszczenie środowiska, kłopoty z późniejszą utylizacją odpadów itd. Segment przemysłu przetwórstwa tworzyw sztucznych stał się zakładnikiem tych stereotypów i dyżurnym „chłopcem do bicia” w Polsce i UE. Od lat jest obwiniany za wszelkie błędy i wypaczenia cywilizacyjne.

Edukacyjna akcja podczas targów PLASTPOL 2017

Akcja społeczna, która będzie również nagłaśniana w Targach Kielce podczas PLASTPOLU - „Polimery przyjazne człowiekowi i potrzebne ludziom”, ma za zadanie skończyć z negatywnym obciążeniem, jakim z góry nacechowana jest komunikacja na temat materiałów polimerowych. Inicjatorem zmiany nastawienia społecznego oraz nowego nazewnictwa jest wydawnictwo Business Image znane i cenione w branży, między innymi za sprawą wydawanego opiniotwórczego miesięcznika Plastics Review i serwisu internetowego Plastics Online, dostępnego pod adresem eplastics.pl 

- Celem akcji jest ocieplenie publicznego wizerunku biznesu polimerowego w Polsce, a w dalszej konsekwencji zmiana negatywnego społecznego wizerunku przemysłu polimerowego. Rozpropagowanie przesłania akcji POLIMERY doprowadziłoby, jak sądzimy,  do zmiany postrzegania i oceny biznesu polimerowego przez społeczeństwo w naszym kraju, co przełożyłoby się niewątpliwie również na większą akceptację firm tworzących branżę, i powinno ożywczo wpłynąć na sam biznes - przekonuje Waldemar Sobański, Prezes Zarządu Wydawnictwa BUSINESS IMAGE   - Kiedy w dyskursie publicznym pada hasło „tworzywa sztuczne” budzą się demony ugruntowanych społecznie stereotypów oraz legiony ekologów bądź quasi obrońców środowiska. Politycy wszelkich szczebli odwracają się plecami, prowadzenie jakiegokolwiek lobbingu na rzecz branży „tworzyw sztucznych” jest bezcelowe, bo nieskuteczne. W świadomości społecznej „tworzywa sztuczne” są po prostu postrzegane źle. Przebudowę świadomości społecznej zawsze zaczyna się od języka i przypisanych mu znaczeń. Termin „polimery” nie niesie za sobą całego negatywnego odium zwrotu „tworzywa sztuczne”. Wprowadzenie terminu do dyskursu publicznego pozwoli rozpocząć wiele pozytywnych działań wizerunkowych we współpracy z mediami i organizacjami społecznymi


Umieść logo POLIMERY, wspieraj rozwój branży tworzyw

- Na początek apelujemy o umieszczenie znaku graficznego akcji na czołowej stronie internetowej każdej firmy, której zależy na pozytywnym wizerunku przemysłu polimerowego – dodaje Waldemar Sobański. - Logo akcji POLIMERY winno pojawić się na internetowych witrynach przetwórców polimerów, dostawców surowców, maszyn i usług. Niech akcja POLIMERY stanie się naszą branżową modą. Logo akcji można również umieszczać na innych nośnikach przekazu. Zachęcamy wszystkie organizacje przemysłu polimerowego i chemicznego do przyłączenia się do takiej formy edukacji społeczeństwa i zarekomendowania uczestnictwa w niej swoim członkom. Tak właśnie postąpił na przykład Klub Dystrybutora Polimerów.

(KK)


Polecane aktualności