Aktualności

28.06.2018

Czy atrakcyjna witryna sklepowa może być podstawą sukcesu?

Ciekawe wykłady z Dagmarą Habierą podczas Fashion for Kids w Targach Kielce.

Czy atrakcyjna witryna sklepowa może być podstawą sukcesu?

Witryna to  najważniejsze miejsce w sklepie, decydujące o tym czy klient skusi się, by wejść  dalej.Z badań „Visual Merchandising – A Guide for small Retailers NCRCRD” wynika że klient poświęca od 3 do 8 sekund, by zapoznać się z  jej ekspozycją.  W trakcie  specjalnego wykładu, który odbył się w ramach  Międzynarodowych Targów Kontraktacyjnych Odzieży i Tekstyliów Dziecięcych Fashion, można było dowiedzieć  się  w jaki sposób zaaranżować wystawę  by przyciągnąć uwagę klienta na dłużej.

Prezentację pt. Witryna – jak przyciągnąć klienta” poprowadziła Dagmara Habiera z VM Studio. To uznana ekspertka od 20 lat zajmująca się  obszarem Visual Merchandisingu.  Pracowała przy tworzeniu nowego wizerunku punktów sprzedaży  m.in. Atlantic, mBanku, Starej Mydlarnii. Od kilku lat przeprowadza sklepowe rewolucje i  doradza takim firmom jak Magnat, Tchibo, Springfield, KappAh , Mago S.A czy Go Sport. W trakcie spotkania przedstawiła  najważniejsze kryteria i zasady  aranżacji witryn.  -  Najważniejszą  i pierwszą  rzeczą od jakiej  powinniśmy zacząć to opracowanie kalendarza wydarzeń marketingowych. To jakiego typu  akcje planujemy przeprowadzić w naszym sklepie w dużym stopniu determinuje późniejsza aranżację – podkreślała Dagmara Habiera. Po określeniu  okazji i grupy docelowej, możemy zabrać się do projektowania witryny .Istotna będzie tu kolorystyka, dobór odpowiednich kolekcji odzieżowych oraz dodatków i akcesoriów mieszczących się w temacie naszej okazji np. prezentując letnią kolekcję dziecięcą wybieramy temat wakacji i kompletujemy zestawy ubrań, a także akcesoria kojarzące się z latem i wypoczynkiem.  Należy przy tym pamiętać, by cały projekt był ze sobą spójny, a ekspozycja przejrzysta.  - Czasem warto zrezygnować z pokazania całej ekspozycji sklepu, a skupić się na najważniejszych dla naszego klienta elementach – mówiła Pani Dagmara Habiera. Ważnym elementem naszej ekspozycji powinna być również cena eksponowanych produktów oraz materiały reklamowe mówiące o aktualnych promocjach i możliwościach zakupu.  Z kolei kompletując akcesoria i dodatki tworzące naszą wystawę zwróćmy uwagę na możliwość ich ponownego wykorzystania.

Wystawa Fashion for Kids potrwa do jutra w kieleckich targach. Otwarcie ekspozycji dla zwiedzających od godziny 10.00.

(MM)


Galeria zdjęć


Polecane aktualności