Aktualności

28.04.2017

Nowość od polskiej firmy INORA

Konstrukcje oporowe INORA z gruntu zbrojonego materiałami geosyntetycznymi, będzie można zobaczyć na stoisku 37 w hali E, od 9 do 11 maja, podczas wydarzenia AUTOSTRADA-POLSKA w Targach Kielce.

Mury oporowe w technologii gruntu zbrojonego materiałami geosyntetycznymi charakteryzują się szeroką gamą elementów licujących. Inwestorzy oraz projektanci mają możliwość wyboru spośród wielu dostępnych technologii.
Mury oporowe w technologii gruntu zbrojonego materiałami geosyntetycznymi charakteryzują
się szeroką gamą elementów licujących. Inwestorzy oraz projektanci mają możliwość
wyboru spośród wielu dostępnych technologii.

Każdego roku, cenione wydarzenie jakim są Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego w Kielcach, gromadzi różnorodne innowacyjne produkty, a także szeroką ofertą usług, które prezentowane są przez kilkaset firm z kraju i zagranicy. Wśród nich, podczas 23.edycji targów AUTOSTRADA-POLSKA, zwiedzający mają okazję odwiedzić stoisko niezależnej, polskiej firmy ekspercko – inżynierskiej INORA.

Konstrukcje oporowe INORA z gruntu zbrojonego materiałami geosyntetycznymi, składają się z bloku z gruntu zbrojonego oraz z ewentualnego elementu licującego. Technologia ta, w porównaniu do tradycyjnych (monolitycznych) konstrukcji, charakteryzuje się szybszym czasem wznoszenia, mniejszym nakładem finansowym, większą podatnością konstrukcji oraz możliwością rezygnacji z posadowień pośrednich pod blokiem z gruntu zbrojonego. 

Konstrukcje oporowe z gruntu zbrojonego wznoszone są przy użyciu materiałów geosyntetycznych zdolnych do przeniesienie relatywnie dużych obciążeń. Charakteryzują się dużą wytrzymałością na rozciąganie, niewielkimi odkształceniami oraz trwałością co najmniej 120 lat, dzięki czemu konstrukcje w tej technologii spełniają I i II stan graniczny.

Konstrukcje oporowe z gruntu zbrojonego materiałami geosyntetycznymi, mają wiele zastosowań. Używane są między innymi do: konstruowania ramp dojazdowych do obiektów inżynierskich, zabezpieczania stromych skarp i osuwisk, konstruowania tymczasowych konstrukcji oporowych, optymalizacji konstrukcji podpór mostowych za pomocą gruntu zbrojonego, zastępowania skrzydeł monolitycznych, formowania tylnej ściany i skrzydeł w konstrukcjach przyczółków filarowych oraz konstruowania pełnych przyczółków z gruntu zbrojonego.

(PP)


Polecane aktualności