Aktualności

04.08.2016

Przedstawiciele świętokrzyskiego biznesu na spotkaniu z wicepremierem Mateuszem Morawieckim

Prezes Targów Kielce Andrzej Mochoń wziął udział w dyskusji o rozwoju innowacyjnych firm i regionu

Prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń podczas spotkania z wicepremierem i ministrem rozwoju Mateuszem Morawieckim w Kieleckim Parku Technologicznym.  (Fot. Jarosław Kubalski "Radio Kielce")
Prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń podczas spotkania z wicepremierem i ministrem
rozwoju Mateuszem Morawieckim w Kieleckim Parku Technologicznym. (Fot. Jarosław Kubalski
"Radio Kielce")

Wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki 3 sierpnia gościł w Kielcach i regionie. W Kieleckim Parku Technologicznym spotkał się z przedstawicielami świętokrzyskiego biznesu. Wśród zaproszonych do dyskusji o rozwoju regionu i działających tu firm był dr Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.

 

Mateusz Morawiecki przedstawiał założenia Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju zwanego popularnie  „planem Morawieckiego”. Zakłada on  między innymi wspieranie inwestycji, które mają pobudzić rozwój polskiej gospodarki. Na spotkaniu ze świętokrzyskim biznesem chwalił Kielecki Park Technologiczny, doceniając jego potencjał.

Wicepremier poruszył także kwestię rozbudowy dróg i skomunikowania Kielc z autostradą A1, co wpłynęłoby na dalszy rozwój regionu, byłoby z korzyścią dla rozwoju Targów Kielce i innych firm.

Podczas konferencji prasowej mówił między innymi o współpracy instytucji naukowych z szeroko rozumianym biznesem. - Jest to podstawa każdej odpowiedzialnej polityki gospodarczej oraz szansa dla Politechniki Świętokrzyskiej i Uniwersytetu Jana Kochanowskiego” – mówił do zebranych.

- Udało mi się porozmawiać z wicepremierem, wymieniając poglądy nie tylko na tematy gospodarcze, ale też osobiście zaprosić go na Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego 6-9 września – mówił Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce po spotkaniu. – Działalność Targów Kielce w wielu aspektach pokrywa się z założeniami „planu Morawieckiego”. Między innymi dotyczy to promocji polskich marek na świecie i stwarzaniu możliwości do takich prezentacji osiągnięć krajowych firm, by miały one wymiar międzynarodowy. 

Budowanie marki, wizerunku nie tylko Targów Kielce, czy MSPO, ale Polski jako stabilnego, silnego partnera biznesowego to główne idee organizacji wielu wydarzeń targowych dla rozlicznych gałęzi gospodarki. Ich filarem są nie tylko czempioni w poszczególnych dziedzinach, ale małe i średnie przedsiębiorstwa, dla  których prezentacje targowe są ważnym elementem w rozwoju na polskim rynku i ekspansji zagranicznej. Między innymi w tych punktach założenia Targów Kielce są całkowicie zbieżne z „planem Morawieckiego”, jakie przedstawiał biznesmenom i władzom Kielc oraz regionu wicepremier podczas swojej świętokrzyskiej wizyty.