21.02.2018
Branża dziecięca to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu. Zeszłoroczne przychody firm sprzedających zabawki w Polsce przekroczyły ponad 600 mln zł. Zmiany i rozrost branży widać choćby na targach Kids’ Time, które właśnie rozpoczęły się w Targach Kielce
Kupujemy coraz więcej zabawek. Według badań przeprowadzonych przez firmę RMD Research, rynek artykułów dla dzieci zanotował 5 procentowy wzrost w stosunku do 2016 roku. Rodzice chętnie kupują pociechom klocki, sprzęt sportowy czy pluszowe misie. Co warte podkreślenia na zabawki wydajemy coraz więcej – nie ograniczamy swojego budżetu i sięgamy po produkty marek premium, przeznaczając na zakup więcej niż 100 zł.
Najważniejszym graczem na polskim rynku zabawkarskim jest grupa LEGO. To właśnie po klocki najczęściej wybierają rodzice, chcąc zadowolić swoje dzieci. Co jednak ciekawe, najlepiej sprzedającym się produktem w 2017 roku był … basen stelażowy firmy BestWay. W branżowych zestawieniach mocnym akcentem jest polska firma Trefl, która znalazła się na piątym miejscu wyników sprzedażowych.
Rynek zabawek cechuje mocna sezonowość, co podkreślał podczas swojej prelekcji w Targach Kielce Paweł Szmidt, przedstawiciel firmy RMD Research. Najwięcej produktów kupujemy w grudniu, jednak branża notuje duży wzrost również w lutym (zakupy walentynkowe) oraz w czerwcu, gdy rodzice uzbrajają się w sprzęt sportowy dla dzieci.
(MBr)
Targi Kielce należą do: | The Global Association of the Exhibition Industry |
International Exhibition Statistics Union |
Targi Kielce posiadają certyfikat Systemu Zarządzania Jakością: |
|