Aktualności

16.04.2018

W jaki sposób zaplanować karierę?

To wszystko i jeszcze więcej podczas targów „Praca, Kariera, Rozwój”

To była już 12 edycja targów "Praca, Kariera, Rozwój"
To była już 12 edycja targów "Praca, Kariera, Rozwój"

Jakie korzyści może przynieść personal branding młodemu człowiekowi prosto po studiach? Czy warto budować markę osobistą? Jak  nauczyć się zarządzać czasem?  Na te i  szereg innych  pytań odpowiadali prowadzący warsztaty "Soft Skills Academy" podczas wydarzenia „Praca, Kariera, Rozwój” 2018  w Targach Kielce.

 

Wszyscy to robimy, poprzez profile na LinkedIn lub Goldenline, obecność na Facebooku czy Instagramie, choć nie zawsze świadomie – kształtujemy obraz siebie i to jak  postrzegają nas inni, w tym potencjalni pracodawcy. Według raportu Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy”, 89% polskich specjalistów i menedżerów posiada swój profil zawodowy w internecie.  Osobistą markę budują freelancerzy, pracownicy aspirujący do wyższych stanowisk i rozwoju zawodowego, a także najmłodsi uczestnicy rynku pracy, którzy dopiero zaczynają swoją drogę zawodową.

Personal branding to nie tylko wizerunek w sieci. - To szereg działań podejmowanych w zgodzie z naszymi predyspozycjami, umiejętnościami,  wartościami. To strategia zarządzania własną osobą, zarówno pod kątem zawodowym, jak i prywatnym.  Zaczynamy od  zastanowienia  się , kim jesteśmy, co chcemy robić, co unikalnego możemy zaproponować rynkowi pracy, jakie są nasze najmocniejsze cechy, co chcemy, żeby myśleli o nas inni. Dopiero wtedy tworzymy  własną  strategię, pamiętając by wszystkie jej elementy były spójne i składały się na tą narrację - podkreślał prowadzący warsztaty Kamil Buliński z Wyższej Szkoły Ekonomii Prawa i Nauk Medycznych. Czy jest to przydatne? Z pewnością. Z jednej strony  mamy świadomość własnych umiejętności, a z drugiej dajemy jasny przekaz co do naszej osoby.

Kolejnym bardzo ważnym elementem planowania kariery jest umiejętność zarządzania czasem, o czym można było się przekonać w trakcie warsztatów Mariusza Marciniaka z WSEPiNM. Co to oznacza i jak się tego nauczyć? Przede wszystkim należy to rozumieć, jako zarządzanie sobą w czasie. Pierwszy krok to określenie celu jaki chcemy osiągnąć, a także czasu, który chcemy na to przeznaczyć. Na bieżąco również staramy się modyfikować nasze założenia. A jednym z narzędzi pomocnych w planowaniu i późniejszym  działaniu jest np. wynotowanie zadań  i przyszeregowanie ich do jednej z grup jak: pilne - ważne, mniej ważne, zadania które możemy komuś przekazać itp. O tym, że dzisiejszy rynek pracy wymaga również od kandydatów  wysokich umiejętności miękkich, podczas szkolenia mówiła Katarzyna Lipska z WSEPiNM. Umiejętności te to m.in  praca w zespole, również tym wirtualnym, asertywność, komunikacja interpersonalna, umiejętność autoprezentacji. kompetencje obywatelskie i społeczne, przedsiębiorczość. 

(MM)

 


Polecane aktualności