Aktualności

02.09.2018

Carbon Runfalt na MSPO

Lekka, wykonana z włókna węglowego opona typu "runflat" znajdzie się w ofercie firmy Tyron

Carbon-ATR wykorzystuje rdzeń z włókien węglowych, który zmniejsza masę przy zachowaniu wytrzymałości
Carbon-ATR wykorzystuje rdzeń z włókien węglowych, który zmniejsza masę przy
zachowaniu wytrzymałości

Lekka, wykonana z włókna węglowego opona typu "runflat" (opona do jazdy bez ciśnienia) Tyron Carbon-ATR, dzięki redukcji wagi o 50% pomyślnie przeszła pierwsze próby. Została poddana serii zdarzeń drogowych, aby potwierdzić, że jest w stanie wytrzymać skutki jazdy w terenie i jazdy po asfalcie.

- Ciężko pracowaliśmy, badając możliwość wykorzystania nowych materiałów celem zmniejszenia wagi. Przyczyną były zmieniające się wymagania armii - szybki montaż a w wielu przypadkach możliwość montażu na pojazdach amfibijnych. W przypadku Carbon-ATR udało się znacznie obniżyć masę. Na przykład na oponach 8x8 na 1400R20, minimalna redukcja masy nieresorowanej pojazdu w porównaniu do naszych ATR z wkładkami stalowymi wynosi na tę chwilę 240 kg. A spodziewamy się, że jeszcze bardziej poprawimy wyniki - powiedział Richard Glazebrook, dyrektor naczelny Tyron Runflat. - Zmniejszenie ciężaru pojazdu pancernego jest celem wszystkich projektantów pojazdów, ponieważ mniejszy ciężar oznacza większą mobilność i lepszą ekonomikę jeżeli chodzi o zużycie paliwa - dodał.

Opony Tyron Runflat mają opatentowany rdzeń, który zapewnia wytrzymałość i utrzymuje kształt co pozwala zmaksymalizować działanie gumowych części opony. Carbon-ATR wykorzystuje rdzeń z włókien węglowych, który zmniejsza masę przy zachowaniu wytrzymałości. Ich wieloelementowa konstrukcja ułatwia zmianę opony na drodze bez specjalnych narzędzi a zmniejszenie ciężaru opony Carbon-ATR czyni proces wymiany jeszcze łatwiejszym. Udowodniono że opony runflat Tyrona z łatwością przekraczają wymagania standardów Finabel i mogą byc używane przy prędkości ponad 50 km / h na odległości przekraczającej 100 km.

Nowy Carbon-ATR będzie początkowo dostępna dla opon 1400R20 i 1600R20, gdzie można uzyskać największe oszczędności na masie.Tyron będzie kontynuował rozwój unikatowych systemów Runflat, w pełnym zakresie wykorzystując ​​nową technologię. 

Od 1977 roku firma Tyron opracowała szereg rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa opon, które mają na celu zapewnienie bezpiecznej i nieprzerwanej jazdy pojazdów z odpowiednią prędkością i na dystansach przekraczających standardowe wymagania. We wczesnych latach 80-tych Tyron został poproszony przez brytyjskie MON o opracowanie całego asortymetnu taśm stalowych do stalowych obręczy kół do samochodu Land Rovera. Były one nie tylko znacznie mocniejsze niż taśmy aluminiowe, ale także rozwiązały problem reakcji katalitycznej pomiędzy dwoma różnymi metalami, gdzie taśmy aluminiowe były podatne na wtapianie się w stalowe felgi koła co utrudniało usunięciu opon przy konieczności ich wymiany. W 2008 roku Tyron wynalazł pierwszą na świecie, wieloczęściową, gumową, płaską wkładkę All Terrain Runflat (ATR) [Terenowe ATR], która może być montowana w terenie zarówno na wojskowych dzielonych obręczach kół, jak i na zwykłych kołach bezdętkowych. Oferuje to doskonałe możliwości jazdy w terenie bez ciśnienia - zasięg do 100 km, co znacznie przekracza standard Finabel. W 2009 r. Firma Tyron opracowała wyjątkowe koło serii R dla pojazdów opancerzonych 4x4, 6x6 i pojazdów konwojenckich do przewożenia pieniędzy. To super mocne felgi ze stopów lekkich o obciążalności 1650 kg wyposażone  w beadlock [pierścień przymocowany do felgi, który utrzymuje zawsze w tym samym miejscu oponę względem felgi]Po założeniu ATR system pozwalają na jazdę w terenie lub poza trasą przez ponad 50 km przy braku ciśnienia we wszytkich oponach.

Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.tyron.com

Pełna oferta firmy będzie dostępna podczas targów MSPO na stoisku D62. 

(MB)

 


Polecane aktualności