Aktualności

29.06.2015

Polacy doceniają marki własne

Wystartowały II Targi i Konferencja Producentów Marek Własnych

Podczas otwarcia targów głos zabierał Andrzej Maria Faliński - Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji
Podczas otwarcia targów głos zabierał Andrzej Maria Faliński - Dyrektor Generalny
Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Producenci, przedstawiciele sieci handlowych, odbiorcy hurtowi spotkali się w Targach Kielce na II Targach i Konferencji Producentów Marek Własnych. To jedna z nielicznych w Europie impreza dotycząca rynku private label. Tymczasem marki własne opanowały już 20 procent rynku detalicznego i wiele segmentów rynku - od „spożywki” po artykuły motoryzacyjne, czy środki czystości, opakowania i karmy dla zwierząt. Oprócz polskich firm podczas targów PLME prezentują się Niemcy, Belgowie, Czesi, Macedończycy, Holendrzy, Węgrzy i Ukraińcy. Targi potrwają do 30 czerwca.

- Polska to szczególnie dobry rynek dla marek własnych. Trzeba tworzyć odpowiedni klimat i pokazywać drogi jego rozwoju - mówił podczas otwarcia targów i konferencji dr Andrzej Maria Faliński, Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.  

- Wierzymy w siłę marki własnej - dodawał dr Andrzej Mochoń, Prezes Targów Kielce. - Wszyscy jesteśmy konsumentami i doceniamy stosunek centy do jakości produktów marek własnych. Jako Targi Kielce z optymizmem podejmujemy temat private label.

Tematem tegorocznej Konferencji Producentów Marek Własnych było hasło: „Marka Własna jako instrument nowoczesnej konkurencji.” Prelegenci jacy zabrali głos to specjaliści branży: dr Andrzej Faliński, Dyrektor Generalny POHiD,  Dorota Kałowska - ekspert Polskiej izby Handlu i partner w firmie Cobalt Spark, Maciej Ptaszyński Dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu, Ireneusz Cichoński, szef Działu Marketingu Marek Własnych Intermarche i Ignacy Janas- radca prawny. 

Marki własne to sektor handlu, który w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Polscy konsumenci pokochali marki własne i chcą ich więcej. Poszukiwanie nowych dróg rozwoju to konieczność producentów, czy sieci handlowych. Polacy produkty sygnowane marką własną kupują chętnie, zarówno podczas codziennych, drobnych zakupów, jaki i planując te duże, cotygodniowe - wynika z raportu pt. „Jak postrzegamy marki własne? Perspektywy rozwoju rynku private label w Polsce”, przygotowanego w roku 2014 przez Grupę On Board i ekspertów Krajowej Izby Gospodarczej oraz Polskiej Izby Handlu. Aż 97 procent badanych Polaków przyznaje w nim, że ma w domu produkty marek własnych. 64 procent docenia ich dobrą relację jakości do ceny.

30 czerwca podczas II Targów i Konferencji Producentów Marek Własnych odbędą się profesjonalne warsztaty dotyczące rozwoju tego sektora handlu.


Polecane aktualności