16.06.2016
Merytorycznie o przyszłości i kierunkach rozwoju marki własnej
Ponad 120 osób wzięło udział w konferencji „Future Private Labels”, która towarzyszyła targom producentów marek własnych byli to przedstawiciele sieci handlowych, kupcy, producenci marek własnych. Oprócz polskich słuchaczy, dużą grupę uczestników konferencji stanowili wystawcy z Ukrainy.
- Targi Kielce i wydarzenie Future Private Labels wraz z tak rozbudowaną konferencją to miejsce, gdzie polski handel może pokazać swoją siłę. Nie jesteśmy jeszcze rynkiem zdominowanym przez marki własne, to około 36 procent rynku FMCG. Ale rozwijamy się jako rynek, rośnie zapotrzebowanie na nowe produkty private labels. Polskie marki własne cechują się znakomitą jakością. Między innymi dzięki temu mamy dziś kilkumiliardowy eksport polskiej żywności do Anglii poprzez sieci handlowe – komentował wydarzenie Andrzej Maria Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, jeden z prelegentów konferencji – Future Private Labels to wydarzenie, gdzie zaprezentowano najnowszą wiedzę, jak rozwijać segment private labels w Polsce. Zarówno w oparciu o badania preferencji konsumentów, jak i w oparciu o doświadczenia znanych sieci handlowych.
Przemyślana strategii i wiedza o konsumencie
Podczas konferencji o świetlanej przyszłości marek własnych mówił jeden z zaproszonych zagranicznych prelegentów Joao Ramos, dyrektor strategii produktu Jeronimo Martins Polska. Tematem były „From „me too” to „me first” – marki własne jako liderzy kategorii i kreatorzy trendów”. W opinii eksperta skuteczność i powodzenie działań związanych z wprowadzaniem coraz to nowych produktów private label na rynek będzie zależeć przede wszystkim od dobrze przemyślanego zarządzania markami, opartego na szczegółowych analizach zachowań konsumentów.
Prognozy
Badania klientów sieci handlowych stały się tematem wielu prelekcji podczas kieleckiej konferencji „Future of Private Labels”. Prognozy na lata 2016-2020 przedstawili Magdalena Szot i Jarosław Frontczak z agencji PMR. Z badań konsumenckich wynika, że następuje wyraźna poprawa wizerunku marek własnych. Wnioski wynikające z podsumowania analiz przeprowadzonych przez PMR mówią o tym, że rynek ma solidne podstawy, by wciąż rosnąć: poprawi się zarówno jakość produktów jak i szerokość oferty. Wciąż będziemy „gonić” Europę Zachodnią. W perspektywie rozwoju marek własnych do roku 2020 jest ekspansja sieci i konsolidacja rynku. Jedną z prognoz kierunków rozwoju jest trend eko i bio.
Badania etnograficzne i pokolenie Y
Kłamstwa na temat konsumentów to kolejny temat prelekcji podczas Future Private Labels. Fałszywe wyobrażenia i przekonania o tym dlaczego i w jaki sposób ludzie kupują okazały się interesować niemal wszystkich uczestników konferencji.
- Eksplorowanie emocji konsumentów, odkrywanie ich głębokich emocji i motywacji są doskonałym kluczem do budowania strategii marki – mówiła Marta Marcjanik - Senior Market Researcher & Analyst z agencji badawczej Izmałkowa Consulting.
Podobne zainteresowanie wzbudzała u słuchaczy Karolina Liberka mówiąc o pokoleniu millennialsów, czyli pokoleniu Y, spośród którego obecnie rekrutują się najbardziej wpływowi konsumenci.
(KK)
Polecane aktualności
Targi Kielce należą do: | The Global Association of the Exhibition Industry |
International Exhibition Statistics Union |
Targi Kielce posiadają certyfikat Systemu Zarządzania Jakością: |
|