Aktualności

16.02.2016

Furby Boom sprzedał się najlepiej

KIDS’ TIME miejscem prezentacji najnowszych badań rynku zabawek

Prezentacja badania firmy NPD podczas targów KIDS' TIME 2015
Prezentacja badania firmy NPD podczas targów KIDS' TIME 2015

1 mld złotych - niemal tyle wyniósł przychód z handlu zabawkami w sieciach handlowych w 2015 roku. Zaobserwowano aż dwucyfrowy wzrost w odniesieniu do roku 2014 w wartości sprzedawanych tam zabawek -  to dane amerykańskiej agencji badawczej NPD, która obserwuje sprzedaż, między innymi, w takich sklepach jak Empik Carrefour, Makro, Smyk, Tesco i ToysRUs. Raport ten powstaje w oparciu o dane zebrane w ponad 1000 sklepach sieci handlowych. NPD wykorzystuje kasową informację elektroniczną, mówiącą o sprzedaży tygodniowej w poszczególnych sieciach, dlatego badania uznawane są za najbardziej wiarygodne. 

- Czy chcą Państwo dowiedzieć się jaka była średnia cena zabawki  w 2015 roku? Na podstawie danych z sześciu głównych sieci handlowych określiliśmy też „Top 5” najlepiej sprzedających się zabawek ubiegłego roku. Numer jeden to interaktywny Furby Boom. Kto jest na kolejnych miejscach rankingu? - Na to i wiele innych pytań  - odpowie Paweł Szmidt z NPD, który 22 lata zajmuje się badaniami rynku.

Dalszy wzrost branży zabawkarskiej w Polsce prognozuje wielu ekspertów rynku. Tendencję widać choćby na przykładzie targów KIDS’ TIME w Kielcach, które w ciągu 6 zaledwie lat awansowały do czołówki targów dziecięcej branży w Europie. Co roku można tu spotkać coraz więcej firm, które prześcigają się w prezentacjach coraz to bardziej wymyślnych zabawek. W tym roku kieleckie targi staną się miejscem prezentacji najnowszych badań NPD dotyczących polskiego rynku zabawek. 


Polecane aktualności